Huisregels huisartsenpraktijk “generaal”

  • Wij proberen u altijd netjes te woord te staan, wij verwachten dat ook van u

Telefonisch contact:

  • Maandagochtend is het altijd erg druk aan de telefoon, we verzoeken u om – indien – mogelijk- op een ander tijdstip naar de praktijk te bellen
  • Wij proberen u zo snel mogelijk te woord te staan , maar soms is het erg druk aan de telefoon , houd rekening met een wachttijd
  • Als u dezelfde dag nog gezien dient te worden op het spreekuur, bel dan zo vroeg mogelijk op de dag ( zeker op vrijdag)
  • De assistentie heeft de taak om uw klachten uit te vragen. Dit om de urgentie in te schatten en te zorgen dat u de juiste zorg van de juiste zorgverlener krijgt.
  • Tussen 9.45 -10.15 u , tussen 11.45 u – 12.15 u en na 16.30 u zijn wij – i.v.m. overleg en dagsluiting – alleen telefonisch bereikbaar voor spoedeisende zaken .

Balie:

  • De balie is gesloten tussen 9.45-10.15 u en tussen 11.45- 12.15 u i.v.m. overleg
  • Urines dienen vóór 09.00 u ingeleverd te worden
  • De balie biedt niet veel privacy, dus bij voorkeur medische problemen telefonisch aanmelden

Medisch:

  • Voor het uitschrijven van antibiotica dient altijd lichamelijk onderzoek gedaan te worden , dit kan niet telefonisch beoordeeld worden
  • Wij schrijven geen verwijzingen uit zonder dat er contact met een arts is geweest
  • Verwijzingen mogen niet geantedateerd worden (economisch delict)
  • U kunt op verwijsafspraken.nl zien of een verwijzing van de huisarts nodig is
  • Wij schrijven geen medische verklaringen uit , dit moet altijd door een onafhankelijk arts worden gedaan
  • Als een andere hulpverlener ( zoals specialist of fysiotherapeut) u verzoekt om de huisarts iets te laten doen ( foto maken , bloed prikken etc. ) vraag hem/haar dan om hier ZELF contact over op te nemen met de praktijk . Dit voorkomt fouten/ onduidelijkheden.
  • Wij doen geen laboratoriumonderzoek op verzoek van alternatief geneeskundigen
  • Wij kunnen reizigersadvies/- vaccinaties geven, maar u moet dit minimaal 6 weken vóór vertrek bij ons aanvragen

Patiëntenportaal:

  • Via het portaal kunt u een afspraak maken voor één klacht per keer
  • Als u op korte termijn geen mogelijkheid ziet om via het portaal een afspraak in te plannen, neem dan contact op met de assistente . Per dag zijn er maar een beperkt aantal consultplekken via het portaal beschikbaar.
  • U kunt geen afspraak via het patiëntenportaal maken voor het maken van een uitstrijkje, oren uitspuiten en het uitvoeren van medische ingrepen . Hier dient een afspraak bij de assistente voor te worden gemaakt