Huisregels huisartsenpraktijk “generaal”
- Wij proberen u altijd netjes te woord te staan, wij verwachten dat ook van u
Telefonisch contact:
- Maandagochtend is het altijd erg druk aan de telefoon, we verzoeken u om – indien – mogelijk- op een ander tijdstip naar de praktijk te bellen
- Wij proberen u zo snel mogelijk te woord te staan , maar soms is het erg druk aan de telefoon , houd rekening met een wachttijd
- Als u dezelfde dag nog gezien dient te worden op het spreekuur, bel dan zo vroeg mogelijk op de dag ( zeker op vrijdag)
- De assistentie heeft de taak om uw klachten uit te vragen. Dit om de urgentie in te schatten en te zorgen dat u de juiste zorg van de juiste zorgverlener krijgt.
- Tussen 9.45 -10.15 u , tussen 11.45 u – 12.15 u en na 16.30 u zijn wij – i.v.m. overleg en dagsluiting – alleen telefonisch bereikbaar voor spoedeisende zaken .
Balie:
- De balie is gesloten tussen 9.45-10.15 u en tussen 11.45- 12.15 u i.v.m. overleg
- Urines dienen vóór 09.00 u ingeleverd te worden
- De balie biedt niet veel privacy, dus bij voorkeur medische problemen telefonisch aanmelden
Medisch:
- Voor het uitschrijven van antibiotica dient altijd lichamelijk onderzoek gedaan te worden , dit kan niet telefonisch beoordeeld worden
- Wij schrijven geen verwijzingen uit zonder dat er contact met een arts is geweest
- Verwijzingen mogen niet geantedateerd worden (economisch delict)
- U kunt op verwijsafspraken.nl zien of een verwijzing van de huisarts nodig is
- Wij schrijven geen medische verklaringen uit , dit moet altijd door een onafhankelijk arts worden gedaan
- Als een andere hulpverlener ( zoals specialist of fysiotherapeut) u verzoekt om de huisarts iets te laten doen ( foto maken , bloed prikken etc. ) vraag hem/haar dan om hier ZELF contact over op te nemen met de praktijk . Dit voorkomt fouten/ onduidelijkheden.
- Wij doen geen laboratoriumonderzoek op verzoek van alternatief geneeskundigen
- Wij kunnen reizigersadvies/- vaccinaties geven, maar u moet dit minimaal 6 weken vóór vertrek bij ons aanvragen
Patiëntenportaal:
- Via het portaal kunt u een afspraak maken voor één klacht per keer
- Als u op korte termijn geen mogelijkheid ziet om via het portaal een afspraak in te plannen, neem dan contact op met de assistente . Per dag zijn er maar een beperkt aantal consultplekken via het portaal beschikbaar.
- U kunt geen afspraak via het patiëntenportaal maken voor het maken van een uitstrijkje, oren uitspuiten en het uitvoeren van medische ingrepen . Hier dient een afspraak bij de assistente voor te worden gemaakt